2015. november 25., szerda

Aktívtábla

Megismerkedtünk az aktívtáblával egy másik szögből. Korábban is használtam már aktívtáblát tanulóként gimnáziumban. Több olyan tanórám is volt, ahol a tanárok használták ezt az eszközt, szerencsére nálunk több olyan terem is volt az iskolában ahol erre lehetőség volt. Történelem órán évszámok gyakorlására szolgáló játékos feladatok is voltak, de matek órán is használtuk.
Most megismerhettem, hogy hogyan is készítünk tananyagot, játékos feladatot és szemléltető anyagot vele. A hihetetlen sok lehetőségből ugyan csak keveset fedeztünk fel eddig ilyen rövid idő alatt, de nagyon élveztem.

Röviden összegyűjtöttem egy-két előnyét és hátrányát ennek a sokoldalú IKT eszköznek.

Az interaktív tábla olyan IKT eszköz, amely egy szoftver segítségével kapcsolja össze a táblát egy számítógéppel és projektorral, úgy, hogy annak vezérlése a tábláról lehetséges lesz.

Előnyei:
  • A tanórák anyaga előre elkészíthető és felhasználható a későbbiekben újra
  • A tananyagot színesen, figyelemfelkeltően ábrázolhatja a tanár
  • A tananyagot folyamatosan és egyszerűen szerkeszthetjük
  • Könnyen léphetünk előre-hátra a tananyagban az óra során
  • Órán is lehet rá írni, mint a hagyományos táblára (négyzetrácsos, vonalas stb. háttér egyetlen táblán)
  • Több ideje van a tanárnak a diákra az órán
  • A táblán levő információt elmenthetjük, megkaphatják a diákok, otthon is hozzáférhető lehet
  • Hatékonyabbá tehető vele a tanítás, jobban felkelti a diákok érdeklődését
  • A tanulónak élmény lehet a feladatmegoldás az aktív táblán
  • A tanár számára is nagyobb örömöt okozhat a tanítás ezzel az eszközzel
  • Kreatív gyakorló feladatokat hozhat létre a tanár a diákok számára
  • A diákok órai aktivitás növelhető a minél vonzóbb játékokkal, feladatokkal
  • A tananyag megértését megtámogathatjuk színes, mozgó képekkel, videókkal; nagyobb szabadsága van a tanárnak a szemléltetésben


Hátrányai:
  • Drága, emiatt nehezebben terjed el
  • Sérülékeny, vigyázni kell rá, sokszor féltik a tanárok
  • Van, akinek időbe telik megtanulni kezelését
  • Nem minden pedagógus ért hozzá
  • Kevés pedagógus használja
  • Szemléletváltoztatást igényel



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése