2015. november 8., vasárnap

A digitális pedagógus fegyvertára a hálózatos tanulási környezetben

Az interneten keresgélve találtam egy jó cikket azt szeretném röviden itt bemutatni.

Az 50-es években megalkotott Bloom taxonómiáját, későbbiekben többen is átdolgozták, amelyet Churches kiegészített az IKT eszközök és alkalmazási lehetőségeik figyelembe vételével.


Ez a módosított Bloom taxonómia felépítése (ábra a cikkből)

A cikkben is leírják, hogy manapság a legfontosabb az, hogy olyan tudást adjanak át a tanárok a diákoknak, amelyeket majd a munkájuk, életük során is alkalmazni tudják. Így nagyon fontos, hogy a diákok jól tudják használni a különböző digitális eszközöket, alkalmazásokat stb. Azonban, hogy ezeket a gyerekek jól tudják használni, ebben nagyon fontos a tanár szerepe szerintem.
A cikk a következőkben a különböző szintekhez gyűjtött össze olyan alkalmazásokat, amelyeket a pedagógusoknak érdemes alkalmazniuk.

Mindegyik szinthez kigyűjtöttem néhány weboldalt, alkalmazást, de aki érdeklődik ezek iránt olvassa el a cikket, mert ott leírják azt is mire lehet használni ezeket.

Ismeretszerzés-megértés: gondolattérkép készítő alkalmazások, Doddle, Quizlet, Wikipédia, TED-videók
Alkalmazás: Evernote, Google Drive, OneDrive, Flickr, LearningApps, Classtools.com, EducaPlay, Socrative
Elemzés: creately.com, Creative Commons
Értékelés: Tricider, Edmodo,
Alkotás:
-         Szövegalapú alkalmazások: Tagxedo, Tagul, Google Apps
-         Fotó és kiadványszerkesztés: Canva, PhotoFunia,
-         Prezentációkészítés: Prezi
-         Digitális történetek készítése: PowToon, Storybird,
-         Mozgóképes és hangalkalmazások: Movie Maker, Glogster, Audacity
-         Kódolás: Scratch, Alice

Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése