A
digitális pedagógus fegyvertára a hálózatos tanulási környezetben
Az interneten
keresgélve találtam egy jó cikket azt szeretném röviden itt bemutatni.
Az 50-es években megalkotott Bloom taxonómiáját, későbbiekben többen is átdolgozták, amelyet Churches kiegészített az IKT eszközök és alkalmazási lehetőségeik figyelembe vételével.
Ez
a módosított Bloom taxonómia felépítése (ábra a cikkből)
A cikkben is leírják,
hogy manapság a legfontosabb az, hogy olyan tudást adjanak át a tanárok a
diákoknak, amelyeket majd a munkájuk, életük során is alkalmazni tudják. Így
nagyon fontos, hogy a diákok jól tudják használni a különböző digitális
eszközöket, alkalmazásokat stb. Azonban, hogy ezeket a gyerekek jól tudják
használni, ebben nagyon fontos a tanár szerepe szerintem.
A cikk a következőkben
a különböző szintekhez gyűjtött össze olyan alkalmazásokat, amelyeket a
pedagógusoknak érdemes alkalmazniuk.
Mindegyik szinthez
kigyűjtöttem néhány weboldalt, alkalmazást, de aki érdeklődik ezek iránt
olvassa el a cikket, mert ott leírják azt is mire lehet használni ezeket.
Ismeretszerzés-megértés:
gondolattérkép készítő alkalmazások, Doddle, Quizlet, Wikipédia, TED-videók
Alkalmazás:
Evernote, Google Drive, OneDrive, Flickr, LearningApps, Classtools.com,
EducaPlay, Socrative
Elemzés:
creately.com, Creative Commons
Értékelés:
Tricider, Edmodo,
Alkotás:
-
Szövegalapú
alkalmazások: Tagxedo, Tagul, Google Apps
-
Fotó
és kiadványszerkesztés: Canva, PhotoFunia,
-
Prezentációkészítés:
Prezi
-
Digitális
történetek készítése: PowToon, Storybird,
-
Mozgóképes
és hangalkalmazások: Movie Maker, Glogster, Audacity
-
Kódolás:
Scratch, Alice
Forrás:
http://www.letunk.rs/a-digitalis-pedagogus-fegyvertara-halozatos-tanulasi-kornyezetben/
Letöltés ideje: 2015. 11. 08.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése