2015. november 18., szerda

Első tapasztalatom az internetes tananyagkészítéssel


Legutóbbi IKT óránkon kipróbáltuk hogyan hozzunk létre tananyagot, és hogyan tervezzünk meg egy tanórát egy e-Learning felületen. A már korábbi órán megírt, gondosan kitalált vázlatot vettük elő, és álltunk a kérdéssel, hogyan használjuk fel, valósítsuk meg mindezt ezen az egyelőre ismeretlen felületen. Így hát mind az öten nekiveselkedtünk és elkezdtük felfedezni az oldalt. Egyikünk másikunk talált valamit, amihez illet egy vázlatpont és lassan haladtunk afelé, hogy rájöjjünk, nem is vagyunk teljesen elveszve. Nehézséget okozott nekem sokszor visszatalálni ugyanoda ahova már egyszer eljutottam, vagy megoldani azt, hogy nem szerkesztőként hanem tanulóként tudjam látni , láthatóvá tenni a megosztott anyagokat, felületeket. Azt gondolom, hogy bár a felület tulajdonságai miatt le kellett csípnünk egy két dolgot a tervezett óravázlatból, sok új feladatra adtak ötletet az oldal nyújtotta lehetőségek. Végül sikerélmény volt számomra, hogy, bár nem egy egész tananyag méretben, de legalább "kicsiben" kipróbálhattam magam, és sikerült létrehoznom feladatokat, ismeretanyagokat megosztani.

Hogy mire lenne szükség ahhoz hogy a tananyag tervezése jobban menjen, elkezdtem keresgélni az interneten, hogy ezzel kapcsolatos cikkeket és Martin Smith, Ken Currie: E-learning tervezés című dokumentumában találtam idevágó segítséget.

Részben a rugalmas tervezés alap lépéseit foglalja össze a tanulmány,ezeket ismertetem a továbbiakban.

Fontos, hogy a tervezés kezdetekor gondoljuk át a következő kérdéseket:

  •  A készülő tananyagot közösen, az osztályban fogjuk használni vagy tanulók egyénileg dolgozzák fel az Interneten keresztül? Vagy esetleg mindkét módszer szóba jöhet?
  •  El kell dönteni, hogy az e-learning tananyag „vegyes felvágott” legyen,amit mindig az egyedi tanulási igények szerint hangolni kell, vagy legyen teljes, abban az értelemben, hogy mindent tartalmaz, ami így egyéntanításához, és önálló tanulásához szükséges?
A kurzusterv tartalma  az függ
diákok életkorától, az önálló tanulási képességüktől, és attól a szándékunktól,
hogy minél több online tartalmat biztosítsunk számukra.
  •  Ha kizárólag tantermi oktatásra szánjuk a tananyagot , akkor tanári segítséget biztosíthatunk – a tanuláshoz minden lépésben segítséget nyújthatunk.
  • Amint kezdünk eltávolodni a tanár által irányított módszertől az önálló, online tanulás felé, az e-learning és a kurzus anyagait úgy kell elkészíteni, hogy alkalmasak legyenek az önálló tanulás kiszolgálására. 
  • A vegyes oktatás tervezés, mindkét oktatási forma (osztálytermi és távoktatás) előnyeit egyszerre próbálja kiaknázni.
forrás: http://www.itstudy.hu/sites/itstudy.hu/files/publications/r10_e-elarning_tervezes_uk.pdf letöltés ideje:2015.11.18. 17:43

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése