Ebben
a blogbejegyzésemben az Moodle e-learning felület használata során
szerzett tapasztalataimat szeretném leírni.
Az
órai oktatói módban való munka számos kérdésemre adott választ
a felülettel kapcsolatban. Az egyik ilyen „aha-élményem” az
volt, amikor tanárnő elmagyarázta, hogy azok a szavak, amelyeket
egy tananyag címének adunk meg, és máshol is megjelennek a
tananyagon belül, azok aláhúzva, linkként jelennek meg, és
visszairányítanak a tananyaghoz. Ezzel a jelenséggel korábban
tanulóként egy moodle-s vizsga keretében találkoztam már, amikor
a vizsgakérdéseben szereplő kulcsszó volt aláhúzva, és
rákattintva visszavitt a hozzá kapcsolódó tananyaghoz.
A
másik hasonló élményem a tesztek leadási határidejével
kapcsolatos. Korábban már észrevettem, hogy néhány feladat
leadási határideje után is lehet feladatot feltölteni, és most,
az oktatói felületet vizsgálva ennek okát is megtudtam.
Továbbá
felvetődött bennem, hogy első év elején lehetne egy alkalmat
tartani a tanulóknak (és az óraadó oktatóknak) a Moodle felület
használatáról.
Érdekes
élmény volt egy eddig csak egy oldaláról ismert felület másik
oldalát is megtapasztalni, és e betekintés után több elnézéssel
és empátiával viseltetek majd az olyan oktatók iránt is, akik
nem tudják megfelelően használni a felületet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése