2015. december 2., szerda

Moodle felület - Tapasztalatok

Ebben a blogbejegyzésemben az Moodle e-learning felület használata során szerzett tapasztalataimat szeretném leírni.
Az órai oktatói módban való munka számos kérdésemre adott választ a felülettel kapcsolatban. Az egyik ilyen „aha-élményem” az volt, amikor tanárnő elmagyarázta, hogy azok a szavak, amelyeket egy tananyag címének adunk meg, és máshol is megjelennek a tananyagon belül, azok aláhúzva, linkként jelennek meg, és visszairányítanak a tananyaghoz. Ezzel a jelenséggel korábban tanulóként egy moodle-s vizsga keretében találkoztam már, amikor a vizsgakérdéseben szereplő kulcsszó volt aláhúzva, és rákattintva visszavitt a hozzá kapcsolódó tananyaghoz.
A másik hasonló élményem a tesztek leadási határidejével kapcsolatos. Korábban már észrevettem, hogy néhány feladat leadási határideje után is lehet feladatot feltölteni, és most, az oktatói felületet vizsgálva ennek okát is megtudtam.
Továbbá felvetődött bennem, hogy első év elején lehetne egy alkalmat tartani a tanulóknak (és az óraadó oktatóknak) a Moodle felület használatáról.
Érdekes élmény volt egy eddig csak egy oldaláról ismert felület másik oldalát is megtapasztalni, és e betekintés után több elnézéssel és empátiával viseltetek majd az olyan oktatók iránt is, akik nem tudják megfelelően használni a felületet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése